|
..................NPR - Naturalne Planowanie Rodziny................ ...........czyli seks bez antykoncepcji. Pytania, wątpliwości, stosowanie..........
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karola
posiadacz wiedzy tajemnej NPR
Dołączył: 29 Sty 2008
Posty: 926
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 18:23, 31 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mogę wypowiedzieć się jako osoba obserwująca co moje dziecko robi.
- rysuje po szablonach, dzieciaki dostają takie same wzory i maja je kolorować (zdecydowanie widać kiedy siedzi z trzylatkami i koloruje a kiedy z dwulatkami )
- podobnie na szablonach robią wydzieranki
- dwa razy w tygodniu ma tańce
- jak dla mnie to mnóstwo czasu muszą spędzać na słuchaniu i uczeniu się wierszyków, bo potrafi wyrecytować bez błędu na pamięć 4 różne (wieli szacun dla pan przedszkolanek)
- bardzo dużo śpiewania i zabaw np. chodzi lisek, stary niedźwiedź itp.
- poza tym zabawa, zabawa i przemycanie w ten sposób wiedzy ( np. mają "lekcje" z angielskiego i kaszubskiego (nie wierzyłam dopóki nie usłyszałam jak na dzień mamy maluchy śpiewały piosenkę po angielsku, a żegnają się po kaszubsku.
To jak obserwuję jej rozwój.
Czasami jak pytałam co robią to widziałam figurki z masy solnej. Fartuchy do malowania farbami, plastelinę.
Panie mówią, że rysowanie to max 30 min, bo więcej dzieci nie wytrzymają.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misiczka
mistrz NPR-u
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 9:51, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
A ja zauważyłam jakiś czas temu, że wzorem przedszkolaka dla pań jest grzeczna dziewczynka i nie do końca radzą sobie z chłopcami.. prosty przykład - jak mój ma pokolorować jakiś kwiatek np. to robi to "na odwal" i wychodzi, że nie umie nawet na poziomie dwulatka.. a narysować mu w domu lokomotywę, czy traktor, to pokoloruje nie tylko nie wychodząc za kreski, ale jeszcze kolory dobierze...
|
|
Powrót do góry |
|
|
walecznaS
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 11994
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 9:56, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
dziwne panie, nie do pozazdroszczenia...
z ta grzecznością dziewczynek to ja bym nie przesadzała, może coś takiego funkcjonowało za "naszych czasów" a teraz to wszyscy rozrabiają równo
|
|
Powrót do góry |
|
|
kukułka
za stara na te numery
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 25854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 10:01, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
no właśnie. Mój syn też taki indywidualista. Co go nie interesuje to robi na odwal. Kolorowąc nie umie ale śruby wykręcac i posługiwać się prawdziwymi narzędziami ( klucze nasadkowe i grzechotki do nich -nie mylić z tymi dla niemowląt itd) jak najbardziej. Pamiętam że dla mnie samej jak uczyłam w szkole a jeszcze dzieci nie miałam,chłopcy byli zmora i kimś od przeszkadzania w głównej mierze. Dziś na to patrzę inaczej mając 2 synów w tym 1 takiego że już po nim widać że nie raz będę w szkole wysłuchiwac pewnie od wychowawcy że owszem kumaty ale gada na lekcji i kłóci się na argumenty z nauczycielem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kukułka
za stara na te numery
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 25854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 10:40, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
walecznaS napisał: | dziwne panie, nie do pozazdroszczenia...
z ta grzecznością dziewczynek to ja bym nie przesadzała, może coś takiego funkcjonowało za "naszych czasów" a teraz to wszyscy rozrabiają równo |
moje doswiadczenia z podstawowka i gimnazjum pokazuja, z ejednak nierówno
a co do przedszkola naprawde mnei ciekawi czy jest cos takiego jak minimum programowe czy podstawa programowa, jak to wygląda, o takie urzędowe wytyczne mi chodzi...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misiczka
mistrz NPR-u
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 710
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 14:11, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Jest oficjalna podstawa programowa, w przedszkolu na zebraniu na początku roku czytali nam, jest tam napisane co dziecko ma umieć w poszczególnych sferach (np. rozwój społeczny, mowa, tzw. motoryka duża i mała itp.), te wymogi były takie raczej minimalistyczne, na zasadzie, że jeśli nawet tego nie opanuje, to jest powód żeby się martwić.
Nie wiem czy równo rozrabiają... z tego co zaobserwowałam, to wytworzyły się w przedszkolu 2 grupy - takich bardziej przebojowych i spokojnych, w tej pierwszej grupie jest tylko 1 z dziewczynek, fakt że grupa jest dość specyficzna, bo dziewczynek jest w ogóle znacznie mniej, jakoś tak wyszło.
Ja z jednej strony nie przejmuję się, jeśli widzę, że mój nie umie czegoś dlatego, że to go nie interesuje, ale tę samą umiejętność opanował na czymś innym (np. pamięć - niby nie potrafi spamiętać wierszyka, który mu się nie podoba, ale z drugiej strony wymienia wszystkie typy lokomotyw), z drugiej strony jednak trochę się zastanawiam nad tym pod kątem szkoły - jednak trzeba robić to co wszyscy, wejść w pewne schematy itp..
|
|
Powrót do góry |
|
|
kukułka
za stara na te numery
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 25854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 14:14, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Misiczka napisał: | Jest oficjalna podstawa programowa, w przedszkolu na zebraniu na początku roku czytali nam, jest tam napisane co dziecko ma umieć w poszczególnych sferach (np. rozwój społeczny, mowa, tzw. motoryka duża i mała itp.), te wymogi były takie raczej minimalistyczne, na zasadzie, że jeśli nawet tego nie opanuje, to jest powód żeby się martwić.
. |
wlasnie o cos takiego mi chodzilo, bo w szkole tez to jest, tylko ze ja szukalam dla przedszkola wlasnie
fiammo - tak naprawde mnei to ciekawi - moze to moje zboczenie zawodowe?
|
|
Powrót do góry |
|
|
kajanna
za stara na te numery
Dołączył: 22 Cze 2006
Posty: 4032
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 14:29, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Kukułko, wpisz w google "przedszkole podstawa programowa" i wszystko będzie jasne.
Np. [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez kajanna dnia Wto 14:29, 01 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
channel
za stara na te numery
Dołączył: 04 Lip 2006
Posty: 4863
Przeczytał: 8 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 18:09, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Kukułko - dopiero mam chwilę Jest coś takiego jak podstawa programowa. Ona nie określa co 3, 4, 5 czy 6 latek wiedzieć powinien (tak jak w szkole, choć teraz podstawa określa wiadomości i umiejętności dziecka dopiero po 3 klasie podstawowej), określa jedynie szeroki zakres działań pedagogicznych dotyczących sfer rozwoju: społecznego, emocjonalnego, intelektualnego. W wieku przedszkolnym dzieci rozwijają się nieharmonijnie, skokowo. Nadrzędnym celem jest wspieranie rozwoju dziecka, minimalizacja deficytów rozwojowych, przygotowanie do podjęcia obowiązku szkolnego.
Najważniejszy jest rozwój nie intelektualny lecz społeczny i emocjonalny. Te dwie sfery określą później gotowość dziecka do pojęcia nauki w szkole.
W rozwoju dziecka ważna jest tzw. duża motoryka, ma ona wpływ później na małą motorykę. Ważne więc jest aby dziecko mogło biegać, skakać, dźwigać, chwytać, rzucać, pełzać. Powinno orientować się w przestrzeni: nad, pod, za, przed - dotyczy to jego własnej osoby jak i też przedmiotów. Super ćwiczeniami jest samodzielne rozbieranie się i zapinanie w tym zapinanie guzików. Tyle, że jedno dziecko zapnie guzik w wieku 3-4 lat inne będzie musiało mieć 5 i to też jest norma. Należy zadbać o zasób słownictwa - mowę, myślenie przyczynowo - skutkowe.
Kiedyś pisałam, że nawet najbardziej dbająca mama nie zstąpi grupy przedszkolnej. Wiem, że Krzyś się nie dostał do przedszkola Dziecko uczy się od dziecka dużo szybciej i "naturalniej". Wiele czynności, których w domu nie robi bo nie chce śmiało wykonuje w przedszkolu podpatrując inne szkraby. Przy grupach mieszanych uczy się od starszych kolegów.
Miałam 4 latka, który kredki nie chciał wziąć do rąk - tylko piszczał "narysuj mi, narysuj mi". Pod koniec roku sam namalował dla mnie obrazek Nie moja to zasługa a DZIECI - podpatrywał je podczas rysowania.
W domu nie zmuszaj go do robienia tego czego nie chce. Sprawność manualną może ćwiczyć obierając z Tobą warzywa np. obieraczką, lepiąc pierogi (bardziej bawiąc się ciastem ), majsterkując z mężem. Ciastolina - super!. Opowiadaj mu bajki i on Tobie lub Wojtusiowi też niech opowiada. Nazywaj nowe rzeczy w otoczeniu, mów co robisz i dlaczego. Pobaw się w teatrzyk warzyw - świetnie uczy nazw warzyw i rozwija mowę. Poszukaj w necie piosenek dla dzieci ew. coś skopiuję i wrzucę do pliku. Wróć do wierszyków Brzechwy - krótkie fajne rymowanki świetnie ćwiczą pamięć. Możesz kupić książeczki dla 3 latków i wypełniać z nim. Szukanie różnic między obrazkami ćwiczy spostrzegawczość, potnik kartkę (widokówkę) na 3-4-5-6-7 części i niech układa "puzzle". Potem sam może sobie ciąć. Kup mu nożyczki dla dzieci - choć bardziej wartościowe jest wydzieranie. Bawcie się kulami z gazet - trzeba z szarej gazety zrobić kulkę - ćwiczy mięśnie nadgarstków - potem można trafiać do celu - pudełka, rzucać się "śnieżkami".
Jak sobie coś przypomnę to dopiszę. Teraz mam dość napięty czas bo już walczę ze sprawozdaniami, świadectwami - 21 ocen opisowych, wycieczkami, konkursami itp.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Trulek
za stara na te numery
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 1616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:33, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
channel napisał: |
Najważniejszy jest rozwój nie intelektualny lecz społeczny i emocjonalny. Te dwie sfery określą później gotowość dziecka do pojęcia nauki w szkole.
|
Bardzo ciekawe zdanie dla mnie
Równocześnie wyzwanie ... bo łatwiej znaleźć czas na rozwój intelektualny niż społeczny... a porządkowanie emocji to w naszym przypadku sfera najtrudniejsza.
|
|
Powrót do góry |
|
|
kukułka
za stara na te numery
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 25854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Wto 22:39, 01 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
dzieki, channel - własnie to wsyztsko, doslownie wsyztsko, z wydzieraniem włącznie, co napisałas, od dawna robimy, i młody robi to chętnie, wlasciwe to jest jego wlasna inicjatywa nawet
|
|
Powrót do góry |
|
|
walecznaS
Moderator
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 11994
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 7:26, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
kukułka napisał: | walecznaS napisał: | dziwne panie, nie do pozazdroszczenia...
z ta grzecznością dziewczynek to ja bym nie przesadzała, może coś takiego funkcjonowało za "naszych czasów" a teraz to wszyscy rozrabiają równo |
moje doswiadczenia z podstawowka i gimnazjum pokazuja, z ejednak nierówno
|
chyba nie widziałaś, jak się dziewczyny - np. gimnazjalistki tłuką
poza tym - ja miałam na myśli dzieci przedszkolne
(np. moja córka w poprzedniej grupie miała taką koleżankę, której żaden chłopak nie prześcignął...)
ale tak ogólnie - różnice między zachowaniem chłopaków i dziewczynek są, natura...
|
|
Powrót do góry |
|
|
kukułka
za stara na te numery
Dołączył: 19 Gru 2006
Posty: 25854
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 8:23, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
widziałam nieraz jak się tluka dziewczyny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Aniąt
za stara na te numery
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 5116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Mazowsze Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 9:39, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
moja pięciolatka bardziej lubi chłopaków, a oni ją też lubią. jej narzeczony to największy rozrabiaka w grupie i niestety Marta go naśladuje... ciągle ma za karę chmurki z zachowania zamiast słoneczek i... jest z tego dumna.
|
|
Powrót do góry |
|
|
fresita
Moderator
Dołączył: 10 Cze 2006
Posty: 19038
Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
Płeć: Kobieta
|
Wysłany: Śro 10:02, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
moja też karę miała z JAŚKIEM Jasiek jest cudnym rozrabiaką, zaczepia dziewczyny, gilgocze je i w ogóle jest uwielbiany wśród płci pięknej w przedszkolu
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Forum ..................NPR - Naturalne Planowanie Rodziny................ Strona Główna
-> Rodzina=dzieci,mąż Idź do strony Poprzedni 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 82, 83, 84 Następny
|
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni 1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 82, 83, 84 Następny
|
Strona 23 z 84 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 - 2005 phpBB Group
Theme ACID v. 2.0.20 par HEDONISM
|